シラバス参照

印刷
講義名 英語セミナー
(副題) 医学科
代表ナンバリングコード
講義開講時期 後期 講義区分 講義
基準単位数 2 時間 0.00
代表曜日 水曜日 代表時限 1時限

所属名称ナンバリングコード

担当教員
職種氏名所属
特任准教授◎ Richard Hodge医療文化学講座(英語)

対象学科/学年
学科学年
医学部医学科 ~ 医学部医学科2 年 ~ 2 年
医学部医学科学士 ~ 医学部医学科学士2 年 ~ 2 年

学修目標(到達目標) The goals for this course are:
-to develop competence in English speaking and listening skills in one-on-one conversation, in group discussion, and in short speeches and presentations.
-to develop autonomy in language study for life-long learning.

授業概要(教育目的・準備学修・事後学修・履修要件等) The course will mostly consist of pair and group speaking activities, role-plays, and regular presentations. There will also be readings and film clips on how culture influences the way that people communicate. Attention will be given to voice quality (intonation, stress, accent, rhythm, volume) and body language (eye contact, gestures, posture). Students will participate in choosing culture and science topics for discussion. Each student will develop and give an individual presentation developed over the semester with peer-support in groups of four, and with guidance from the teacher.
授業計画表
英語セミナー
年月日(曜日)時限担当教員内容教室
第1回令和 3年10月06日(水)1時限Richard HodgeIntroduction to English CommunicationA
第2回令和 3年10月13日(水)1時限Richard HodgeNon-verbal communication accompanying spoken EnglishA
第3回令和 3年10月20日(水)1時限Richard HodgeCharades role play: Nonverbal communication and intended meaningsA
第4回令和 3年10月27日(水)1時限Richard HodgeIntercultural communication: Part IA
第5回令和 3年11月10日(水)1時限Richard HodgeIntercultural communication: Part IIA
第6回令和 3年11月17日(水)1時限Richard HodgeDrama role play: Writing and acting out a script: Part IA
第7回令和 3年11月24日(水)1時限Richard HodgeHow to choose and narrow down a presentation topic.A
第8回令和 3年12月01日(水)1時限Richard HodgeDrama role play: Writing and acting out a script: Part IIA
第9回令和 3年12月08日(水)1時限Richard HodgeRefining your intended message through communication games IA
第10回令和 3年12月15日(水)1時限Richard HodgeRefining your intended message through communication games IIA
第11回令和 3年12月22日(水)1時限Richard HodgePresentation rehearsal workshopA
第12回令和 4年01月05日(水)1時限Richard HodgeIndividual presentations and peer evaluationsA
第13回令和 4年01月12日(水)1時限Richard HodgeIndividual presentations and peer evaluationsA
第14回令和 4年01月19日(水)1時限Richard HodgeIndividual presentations and peer evaluationsA
第15回令和 4年02月02日(水)1時限Richard HodgeFinal discussion and reportsA
授業形式・授業形態 A student-centered approach will be used.
成績評価方法(成績評価基準を含む) Students will be evaluated according to their attendance and class participation (40%), the quality of completed assignments (40%), and quizzes and exams (20%).
テキスト(教科書等) There is no assigned textbook. Prints will be supplied by the teacher. Students will sometimes be asked to bring newspapers or other materials to class.